uw visitekaartje online

Webdesign

Een effectieve website…

  • ziet er aantrekkelijk uit op verschillende devices (zoals desktop, tablet en mobiel),
  • is toegespitst op doel én doelgroep, 
  • is gebruiksvriendelijk. 

Ik ontwerp websites dan ook vanuit het perspectief van zowel de opdrachtgever als de gebruiker. Wat is het doel van de website? Hoe kan het design van de website dit doel het beste ondersteunen? En hoe is de uiteindelijke gebruikservaring?

Ik richt me hierbij niet alleen op de uiteindelijke ‘look’ van de website, maar (her)ontwerp ook teksten, menu’s en graphics. Voor een overzichtelijke, doeltreffende, prettige website. 

Hieronder een overzicht van door mij ontworpen websites.

Webdesign-Home-TTC-Works-The-Tough-Cookie

Food blog

The Tough Cookie

The Tough Cookie Food Blog. Mijn Engelstalige hobbyblog. Op het toppunt werd dit blog maar liefst 100.000 keer per maand bezocht door enthousiaste lezers en thuisbakkers, voornamelijk uit de V.S., Canada en Australië.

Een food blog is een gespecialiseerde website. Niet alleen is het een sterk visuele site vanwege het grote aantal foto’s, ook bevat The Tough Cookie meer dan 250 unieke recepten. In mijn ontwerp van de website heb ik dan ook extra aandacht besteed aan het opzetten van een overzichtelijk zoeksysteem. Hiervoor heb ik uiteraard een searchbar geïnstalleerd, maar ook een receptenindex op woord en beeld aangelegd. Ook de structuur van het menu bleek essentieel in het navigeren van de website.

Vanwege de vele foto’s, overigens ook van mijn hand, heb ik de overige stijlelementen van de website zo rustig mogelijk gehouden: een simpele witte achtergrond en een eenvoudig logo. In combinatie met de kleurige, in het oog springende foto’s een aantrekkelijk geheel.

Bekijk de website.

Webdesign-Home-TTC-Works

informatiespecialisten

InArea

Voor adviesbureau InArea heb ik de bestaande website een make-over mogen geven. De oude website sloot niet aan bij de nieuwe huisstijl, maar het bedrijf wilde enkele stijlelementen, zoals bepaalde foto’s, wel behouden.

Na mijn evaluatie van de bestaande website heb ik, met de doelstellingen van het bedrijf in mijn achterhoofd, een nieuwe menu- en paginastructuur uitgedacht. De unieke werkwijze van InArea, ‘De Reis van het Object’, kreeg een prominente plek in de menubalk en ik ontwikkelde gemakkelijk vindbare pagina’s met verhalende graphics voor de ‘kennisproducten’ van het bedrijf.

Vervolgens heb ik de bestaande teksten onder de loep genomen en deze waar nodig herschreven, waardoor het bezoekers direct duidelijk is wie de mannen van InArea zijn, wat ze doen, en welke producten ze aanbieden.

Bekijk de website.

Webdesign-Home-TTC-Works-ikdrum

muziekschool

ikdrum

Drumschool IkDrum had een sterk verouderde website die niet responsive was. Niet handig, als je doelgroep voornamelijk uit tieners bestaat.

Ik heb de website in een nieuw, fris en uiteraard responsive jasje gestoken, waarbij ik de look heb aangepast aan de doelgroep. Hierbij heb ik dit keer geen gebruik gemaakt van eigen foto’s of graphics, maar van concertfoto’s uit een online fotobibliotheek.

Ook bij het ontwerpen van de website voor IkDrum heb ik het menu opnieuw ingedeeld en verouderde en overbodige pagina’s verwijderd. Daarna heb ik bestaande teksten veelal herschreven en ingekort, omdat de bestaande website veel overbodige en omwonden informatie bevatte.

Het resultaat: een aantrekkelijke website die krachtig en to-the-point is en zo de aandacht van de doelgroep weet vast te houden.

Bekijk de website.